fizyka.org  ::  fizyka.jamnika.pl

Płatności
FAQ
O nas

Strona główna > Artykuły - Fizyka > Dziwny impuls radiowy z bardzo daleka
Dziwny impuls radiowy z bardzo daleka

Potężny impuls fal radiowych dotarł do Ziemi aż z odległości ponad 3 mld lat świetlnych. Trwał zaledwie kilka milisekund i już więcej się nie powtórzył. - Czegoś takiego astronomowie jeszcze nigdy nie rejestrowali - mówi Matthew Bailes z Swinburne University w Australii.

Mogło to być echo jakiegoś niezwykłego zdarzenia, np. kolizji dwóch gwiazd neutronowych, eksplozji supernowej albo wyparowującej czarnej dziury.

Astronomowie informują w "Science", że odkrycia dokonali, przeglądając archiwalne dane z australijskiego radioteleskopu w Parkes. Szukali w nich śladów pulsarów, czyli gwiazd neutronowych, które emitują sygnały radiowe z regularnością zegara, niczym kosmiczne latarnie. Tymczasem trafili na całkowicie nowe zjawisko - pojedynczy i bardzo silny impuls radiowy.

(Gazeta Wyborcza)

Elżbito Brachaczek dziękuje za zdaną mature [0]
Teoria "grawitacji" Le Sage'a, a ciemna energia i materia [0]
Nowa, rozwinięta hipoteza "grawitacji" Le Sage'a [0]
Energia kinetyczna elektronu poruszającego się prędkością fotonu w próżni. [0]
Równanie Schrodnigera niezależne od czasu. [0]

Serwis "Fizyka Jamnika" używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności.